Wednesday, 29 February 2012

stress!!!!!!!!

dulu ada orang cakap kat aku..dan ada orang jugak mungkin pernah cakap dekat kau semua..yang "jangan menangis kalau ditimpa masalah.......masalah mana boleh selesai dengan menangis bg yg bnyk air mate cm aku..bagi yg kurang air mate bile taik mate dh bnyak hahahahah dia jdi laen..mungkin jerit kah? fogging kah? sepak terajang kah? main konda kondi kah? main teng teng kah? atau bergusti kah???..."....aku fikir betul jugak..."apa nak buat bila stress.?"..bila orang tu tanya .mende first skali yang aku fikir bila stress ialah nangis...sebab....bila stress kau tak boleh nak buat ape-ape...kau tak boleh nak jumpa,kau tak boleh nak cakap,kau tak boleh nak baca,kau tak boleh nak dengar apa pon dari orang yang kau stress..kau tak boleh segalanya.....maksud aku kat sini stress pada sesuatu yang tak wujud...hanya boleh layankan saja perasaan stress tuh..dia umpama angin datang dan pergi..berkala dan bermusim..tapi rasanya bukan indah pon.rasa nya perit....

stress tu  bukan sejenis stress  yang boleh diselesaikan...bukan macam stress orang lain..stress kau tuh.. sampai masa nanti akan jadik heartless....stress yang tak guna...so, masalah kalau ada kita masih boleh selesaikan,jadi jangan nangis...tapi bila kau stress yang tak boleh diselesaikan...kau nangislah....bagi yg bnyk air mate kan aku dh ckp td kan....kalau x bole jgan di fogging membakar bibir namanya tuh... makan???? jalan terbaek... relax? lg terbaek...... dan puihkan jiwa raga, hati, jantung sendiri...sebab memang tak boleh selesai...kau nangis sampai kau penat.sampai kau tertidur dengan airmata....sampai esok pagi kau tengok bantal kau basah...airmata kau kering..lepas tuh kau bangun pagi teruskan hidup senyum macam biasa.....
 
aiyak........betol ke apa aku ckp neh???

No comments:

Post a Comment