Thursday 2 February 2012

Kenapa buru aku???



Hati bercampur baur….kenapa aku???? Wajar kah menjadi targetmu…aku bukan pilihan mu..aku bukan gadis..aku bukan  mempunyai cirri-ciri idaman kamu..aku hanya  seorang yg mempunyai umur yg separuh usia yg mempunyai cukup sifat pemberian ALLAH yg mana aku harus melindungi, pinjaman kesempurnaan yg diberi untuk aku pelihara…
Hei kamu..pilih la yg lain aku memang tidak dapat menerima kamu..kamu..kamu..mahu kah kamu menanggung dosa segunung yg x bisa kau  tarik semula melainkan dgn taubat… ayat2 mu bisa membuatkan seluruh tubuhku bergetar, kau bisa membuat aku dalam ketakutan, kau bisa membuat aku mengalirkan air mata..jgn la..ku pohon padamu…bukan kau tiada kepunyaan tetapi mengapa kau harus memilih aku??????????????????
Bukan kah kau boleh membuat pilihan terlalu ramai dalam kumpulan itu…sama dgn mu..aku memng tidak boleh..dalam agama tetap melarang..aku harap kau faham….mengapa???? aku hanya bisa mendoakan agar kau berubah wahai teman…
 Mujurla sedang disaat ketakutan itu melanda aku masih mempunyai kekuatan dibelakang  tuk melindungi…terima kasih wahai teman ( pak acan ) bukan nama sebenar…tetapi hanya tinggal tidak beberapa lama…sedangkan dirimu juga mempunyai masalah…tidak sanggup aku ingin menambah bebanmu… setiap doaku mengiringi untuk mu wahai teman..terima kasih kerana sudi menjadi pelindung… aku tidak bermaksud untuk menyusahkan dirimu..maaf sekali lagi disaat aku ketakutan kau akan membantu…tp berapa lama???? Bukan kau sentiasa mahu membayangi aku..kau juga punya pilihan untuk hidup dan aku tidak akan sesekali membunuh apa yg telah kau fikir dan rancang…aku doakan semoga apa jua pilihan mu aku doakan terbaik… kau teman terbaik walau kadang2 aku hampir kecewa dgn sikap mu andai kau ditimpa masalah, aku hampir tidak mengerti kamu, tp aku belajar tentangmu, disaat kau tension tp aku belajar sikap mu dan juga emosi mu tak menentu aku ambil langkah berdiam menunggu dirimu pulih sendiri dan senyum sendiri…bila perlu digangggu dan bila tidak bisa di ganggu…terima kasih teman…andai kau menjadi orng berjaya aku orng pertama yg aku gembira, andai kau bahagia aku juga menjadi orng bahagia....kau teman, kau adik,..... terima kasih...andai kau menjadi sebahagian warga selatan kelak aku ucapkan awal2 selamat datang sempadan negeri aku...masalah yg kau hadapi menjadikan dirimu makin matang ...tahniah...


Dengan nama ALLAH yg dgn namanya akan terpelihara segala sesuatu di bumi dan dilangit untuk dapat menimpakan bencana. Sesungguhnya Dialah yang Maha mendengar lagi maha mengetahaui

No comments:

Post a Comment