Sunday 5 February 2012

JAHAT

apa pandang2 ??? tahu la ko lg tinggi dr aku...hebat sgt ke kalau ko tinggi???? ALLAH x pernah membezakan hambanya .. so pedulikan
Malam ni ada sambutan Maulidurasul.... kat kampus...tp aku x pg...  tp salah ke x pg..jika pergi tp x menghayati??? just nak pergi sbb orng kata kau alim n orng kata kalau pergi nampak bagus...
Ikut masing2 lah....aku bukan x nak pergi mmng aku bukan suka apa2 pun... konsert ke, ceramah ke, perlawanan ke..kalau g pun aku duk tempat yg x ramai...x kisah la kalau orng nak kata aku anti sosial mmeng aku kurang bersosial pun...tp yg penting aku amalkan selawat 10x pg n 10x ptg...x kan aku nak bgthu semua orng setiap amalan yg dibuat.??? diam2 je la...
Aku memang suka orng x kenal aku dr kenal aku... tahu aku x wujud lg bagus...aku bukan boleh nampak bnyk lelaki nnti aku takut, berdebar, x selesa semua ada...tu sbb aku malas ...kalau yg aku kenal, percaya n rapat je aku berani keluar ...bukan aku memilih...
Adalah sorang dua ni nampak aku x g sambutan tu...terus ckp eh ******x g ke??? si polan n si polan ni g...la...kau x kn nak samakan aku ngan diaorang???........yes aku memang x g bercampur....tp aku buat amalan setakat aku mampu, aku buat org x nampak sbb aku takut timbul riak... sbb aku bukan bagus..mmng x bagus pun..tp selagi nafas aku belum terhenti sebagai manusia insyallah aku buat kerana ALLAH bukan sbb aku nak minta pujian,...aku x hidup atas pujian orng dan aku x mati atas hinaan orng, asalkan ALLAH tahu apa aku lakukan sudah cukup....
Pada pndapat aku yg jahil ni lebih bagus berselawat dlm hati lg bgus daripada g sambutan tp sbb nak ikut orng, nak seronok2, nk mkn free, n pdng orng kalau xg tu jahil... Tahu tak korang rahsia itu hanya milik ALLAH...hanya dia yg tahu... x pe la...aku x kisah apa pandangan korang pd aku yg aku kisah apa pandangan ALLAH pada aku..

emmm nak monolog apa lg ae???????? aku lapar td... ishhh si kenit kata nk mkn secret recepi x jd dia ada hal...sibuk tul businessman tuh... make money...ern money... sib baik   makcik tembam masak kat aku emmmm kenyang terima kasih ALLAH tp aku plak.......


bismillah...
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...
Ampunkan dosa kami...
Ampunkan dosa ahli keluarga kami..
sahabat serta guru-guru kami...
serta orangorang yang kami sayangi..
dan seluruh muslimin muslimat di muka bumi....



No comments:

Post a Comment