Friday 17 February 2012

manusia

sedih sgt aku maghrib ni..someone ckp dgn aku:-

kawan aku cakap, aku mudah percayakan orang.kawan aku cakap lagi aku tak pandai untuk membezakan mana yang benar mahupun tipu...kawan aku cakap juga...aku layan sama baik saja orang penipu dengan orang cakap benar.....kawan aku cakap..."jangan mudah percayakan orang..."...kawan aku cakap-cakap lagi...

 "tak semua orang yang layan kau baik tu benar-benar baik.."
"jangan percaya cakap dia..dia tipu..."
"kenal orang tu dulu baru boleh kata dia baik..."

hati aku jadi pilu sangat-sangat....tolonglah jangan kata aku bodoh kerana mudah percayakan orang..aku cuma bersangka baik terhadap orang sekeliling....aku benci penipu tahu....aku benci pengkhianat..aku benci pembelot...aku benci orang yang buat baik depan orang lain tapi sebenarnya dia ade agenda tersembunyi....suatu ketika dulu...kawan aku pernah tanya aku...

tapi tanpa aku sedar...aku terlalu dan selalu sangat bersangka baik...kawan aku tanya aku.."takkan selama tu kau tak perasan dia berperangai pelik??".....aku tunduk...airmata aku menitis laju....kau dengar sini teman.....aku ini manusia biasa..aku ini tiada apa..aku seringkali menolak tepi perasaan ragu-ragu aku terhadap ramai orang.....kenapa manusia seringkali mengecewakan manusia lain atas kebaikan manusia tersebut??

kenapa???awak semua, aku mohon jangan diperbodohkan kepercayaan orang terhadap kita...kau telah membunuh jiwa mereka............................kau manusia kejam....

aku bukan bodoh,aku cuma bersangka baik...........ptng ini aku rindu akan seseorang....lalu aku menitiskan airmata untuk kesekian kalinya..........................abah,anak mu ini menangis lagi...
dah ahhh.. aku nak g teman kawan aku buat rehesal..rmate aku suh aku g kat dia kat dewan..semalam dia balik kul 2 pg...risau dia kat aku...t kasih..aku akan sentansa menjaga mu..lebih2 lg kau anak yatim ..mesti akan ku jaga....

No comments:

Post a Comment