Thursday 16 February 2012

monolog

Ha.hahahaha... aku x bole bla tul..tentang manusia ..emmm sebenarnya lelaki mana pnah tahu pgai pmpuan...okeh..sesapa pun nampak luaran okeh..tp dalaman hanya sesama pmpuan tahu pgai mcmne even kau asrama berlainan pon kan??? so wat??? kalau pun kau ada adik belajar kat sini kire hebat ke??? kalau x der adik kat sini kira kau tahap bangang tahap dewa??? bole plak cmtuh kan??? tp x kan .. x kan nk cerita kan??? so terpulang lah pd individu masing2..aku kecewa gak..kalau orng kata...asal x ajak dia?? asal x bawa dia???  bawa lah dia..mcmne aku nak bawa kalau aku x bole masuk pgai... cari kau masa susah jek..at least aku belajar sesuatu ... mulut bising thap 'poen' sory kalau salah spell..tp hati still lg baik..mau bg kau mkn sepinggan ke, seperiuk nasi dari kau meminta tp ada saje alasan kan????? aaa. x cukup la makcik... ni pun cukup2 jek...( tp aku x lah pnah meminta sampai situsi demikian kan)???? x pe la..korang sebaya nnti bile matang sikit korang tahu lah... keh..kadang aku miss kwan2 sebaya aku... susah kan cm kau meminta2 tuk nak kwan ngan kau... pd aku mudah..hukum karma..sekrang kau hebat rakan sebaya kau ramai..tp nnti kalau situasi sama cm aku menumpang...kau tahu mcmne... wat eva la kan..



this week banyak jugak perkara buruk berlaku kat diri aku.... memang kene banyak-banyak kan bersabar.... dalam masa yang same, aku sedanglah menghitung hari menghabiskan saat-saat terakhir aku dibintulu  ni..(eceh)...tengah sibuk kemas barang untuk shipping...ramai da kawan-kawan aku pos barang ..aku kira manusia yg baru  yang baru nak shipping and yang paling lsusah hati nak balik... sebab aku sengaja nak lepakkan hati nih  dulu..keje-keje dulu..

antara perkara yang menguji aku this week adalah :

  1. duit 20k aku hilang sekelip mata  padahal aku dah buat perancangan tp hanya manusia seperti aku boleh merancang tp dia yg akan menentukan...mungkin aku belum boleh jadi kaya wan...ader ke peribahasa ni?? blog aku kan suke aku lah ye dak... "yang kau lalai sangat ni ape hal?"...
  2. iphone aku hanging selalu selepas keseribu kali nye kot die jatuh ke atas lantai... kalau pencuri hati aku tau mesti cakap " tu la lalai..".... tekejut jugak still boleh touch-touch lagi skrin die even da retak seribu... handfon tu bukan handfon aku. tapi ade orang bagi. just call him areskks... yup, areskks tu si pencuri hati tu. erk.
  3. pasal ayam pon sesama group pun bole bermasam muka..tfn sana sini..maki sana sini..sound sana sini...korang tahu tak n percaya tak rezeki tuh tgan tuhan..??? kalau kau proses pukul 1 pg sebelum lalat bgun pon kalau bukan rezeki kau..kau x tido malam sampai mata kau juling 360 darjah. pun .tetap x kan dapat.. korang da 2 siries kan??? plz la buka minda sikit..kat luar tuh lebih kau akan expose bnyk pgai manusia yg kau x boleh blah..
  4. somethin wrong was happend..tp mungkin kifarah dosa..aku senang jek aper berlaku aku tahu mungkin dosa kau yg lama atau tuhan nak bagi aku terbaik...aku bukan alim pun... tp x kan aku nak bgthu korang..weh..makcik ni baik...weh aku buat ni... tentu tak kan???? 
  5. susah sgt ke sesama manusia neh...bg pinjaman dunia( ni x de kena mngena kat sini tp lingkungan aku jugak la kan) x pe la.. hidup ni putaran roda andai satu hari kau dibawah bukan saje estima aku bg pinjam..alfrad..murano..ambik la.... pergghh cm nak putus urat kentot..nak terkeluar mata tgok pgai kau kan??? x pe lah...tuhan kan ada..
  6. dpat plak tahu group aku nak g trip memang aku x dpat joint la..ada muet..la...dah la aku baru tukar pusat ..bukan tempat aku..dan bukan kat sini..kat luar sekolah sini..sape nak teman erk???/ semua dah g trip... aduiii ai..... no hal la tuhan tema lah..malas nak fikir...nk request kat si pencuri hati kerja x dpt cuti...so..faham2 la pujuk ati n jaga diri sendir..dah tue bangka kan???? .. asal korang buat waktu yg orng laen amik muet??? nasib la kan??? korang ckp....bukan semua otak same fikran..dan bukan semua orng fikirkan apa yg aku fikir.........im miss my same age friends right now...sungguh mencabar tul.. x pe la korang x de aku merayau sorang..bukan mati pun kan x de teman... korang guna fikiran yg waras la kan?? x de sape yg sanggup x pg trip sbb nak jalan..kwn belakang citer...x mati pon... siyes aku sgt2 rindu kwn yg sebaya ngan aku....tolong!!!!!!!!!!!!

so this  week cam agak menguji..tapi tak pe... la
nothing more to say, just face whatever bad or good things that gonna happen in ur life.

turun naik hidup. normal.
some more days left for u and me.
i do hate long- distance. huh


korang pnah dgar lagu neh???...hahaha mr saxobeat..

dan ada sora kawan aku record baru jap td..aku request dia  tk malam markosa...best gak sora dia...so korang dgar nnti malam tuh...dia wat persembahan...sib romate aku yg urus persembahan..selit2 nama die..lega kot.... nak jalan red carpet ngan saper aeee??? semua ada pasangan..emmmm ada pasangan pon duk jauh..emmm ader ke yg nak jalan ngan mak buyung???????? jalan sendiri la...kan??? harus la... sendiri mau ingat kehh............or cri yg 3 sieries gak??? ..nti la aku masukk..mate dah layu..seiyes best....aku rekod dalam voice iphone aku x bole muat turun cm aper..



No comments:

Post a Comment