Friday 17 February 2012

MEMANG AKU

 Penat menunggu pon x bole tido kan???
 
selamat pagi Melaka tanah tumpah darahku.
dan selamat tengah malam, tanah kebangkitan aku.
selamat pagi Bintulu tanah tertorehnya luka hati itu.
dan selamat esok hari Bintulu, hospital penyembuh luka-luka itu.

semalam aku hamburkan tangisan yang lama aku tahan....aku leraikan satu persatu rasa benci...aku runtuhkan dinding positif dalam diri aku....dan semalam hari loser aku......dan hari ini aku bangun menjalani hari baru aku...airmata aku kembali kering...aku lega...aku sendiri tidak mahu berdendam...aku sendiri sering ajar diri aku menerima segalanya...tapi kita semua ini juga manusia biasa bukan??kalau aku boleh bersangka baik pada ramai orang disekeliling aku hatta orang yang aku tak kenali sekali pun....tapi mengapa mereka pula susah untuk bersangka baik pada aku???again, saya bukan bodoh..saya cuma bersangka baik....aku pernah menjalani hidup dan rasa life sebagai winner...dan kali ini bagi pula aku rasa hidup dan life sebagai loser...supaya aku belajar bersyukur.....itu saja.

No comments:

Post a Comment