Saturday 11 February 2012

kunfayakun


Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang……….
Sayu. ………..dengan keadaan diri sendiri…ramai menafsirkan hijabku telah terbuka dan ada juga mengatakan aku sgt lemah semangat…ahhhh…mungkin kedua2nya atau apa istilah yang tidak diketahuii………….

Ahh.. Aku bukan doktor. Tiada apa yang boleh aku lakukan. hanya doa diri sendiri dan sekeliling yang mampu aku lakukan.……. Aku. Masih samar adakah aku sekuat mereka jika diuji dengan dugaan sebegini.

Ahh.. Aku bukan doktor. Tiada apa yang boleh aku lakukan. Jurusanku pertanian, bukan kedoktoran….. Hanyalah, doa..

Tiada apa yang kau boleh lakukan, ????…Jadi apa guna kau membaca buku2 keislaman, Hanya untuk membazirkan masa dan wang? Tetapi kau sendiri telus sehinggah  di mamah persingahan??????????

Kau, Muslim bukan? Apakah panduan utama hidupmu? Al-Quran dan as-Sunnah bukan? Adakah kau lupa kau seorang Muslim dan kehidupan, tingkah laku, usaha dan tawakalmu mestilah berpandukan al-Quran dan as-Sunnah?

Ahh.. Aku malu. Kan orang kata perubatan islam adalah perubatan tradisional dan perubatan alternatif. Biarlah mereka berusaha dengan cara moden, jika tiada perubahan, baru aku akan berkongsi ilmu yang aku peroleh ini.

Sudah lupakah kau bahawa Allah telah menerangkan tentang mukjizat al-Quran? Kau, seorang Muslim, sepatutnya lebih tahu perkara ini lebih mendalam, bukan? Jika al-Quran dan as-Sunnah menjadi panduan utama hidup kau, kenapa masih menganggap perubatan islam adalah perubatan alternatif? Perubatan modenlah sebenarnya perubatan alternatif. Tukarlah persepsi mu, Farah.

Maafkan aku. Iya aku lupa. Allah telah menurunkan wahyu menyatakan al-Quran lah sebagai segala penyembuh dan penawar. Al-Quran juga sebagai panduan manusia untuk hidup. Berubat menggunakan ayat-ayat suci al-Quran adalah yang utama kerana al-Quran adalah zikir yang paling tinggi. Berdoa dan bertawakallah kepada Allah semoga diberi kesembuhan dan selepas itu, susulilah juga sebagai penambah usaha dan tawakal kita.
                             
Maafkan aku kerana aku mungkin terlampau lembut hati untuk menolak apa jua sebarang permintaan manusia atau makhluk lain..hati aku mudah kesian dengan apa jua ……jadi ini natijahnya…persinggahan mu padaku kerana amarah mu sewaktu kau melintasi jalan untuk keseberang bersama kawanmu yg sedang menunggu dan di langgar oleh kawanku..aku mohon maaf kerana temanku tidak sengaja kerana dia tidak nampakmu..hanya aku..hanya aku yang nampak kamu...adakah senyuman maaf ku menjadi kau beranggapan untuk berkawan denganku.????.....maafkan ku…kita berlainan agama dan berlainan kehidupan..aku sungguh tidak sengaja…andai kau islam aku dokan kau aman disana jika kau bukan islam aku juga mendokan kau agar kau aman di tempatmu.Aku tidak dapt menjadi temanmu..maaf kan aku ..persiggahan mu membuat aku tidak kenal diri sendiri, siapa aku..dan aku memang tidak mampu menanggung keupaaynmu dgan ku.......jgn lah..... kasihani aku

Kepada Teman2ku  pak acan (bukan nama sebenar), mak banang (bukan nama sebenar), pak leh (juga bukan nama sebenar) yang membantu aku,..mohon kemaafan untuk kalian ber3, kerana semasa keadaan itu aku tidak dapat mengenali diri sendiri, apa yg berlaku apa yang kulakukan, apa yg aku pertuturkan keran minda aku mmng tidak sedar…aku menyusahkan kalian…aku mohon kemaafan sekali lagi sehingga hayatku dikandung badan.



No comments:

Post a Comment