Saturday 4 February 2012

Salam Maulidurasul

aku bukan alim.aku bukan penceramah bebas.aku bukan anak imam.aku bukan anak ketua kampung.aku bukan anak mak ayah kau.bukan.memang bukan pon.so,aku ni memang banyak cacat cela.lompong sana sini memang tak payah cakap lah.tapi apa salahnya kalau dalam hati masih ada niat untuk jadi lebih baik.tanda hati masih ada ruang-ruang putih.bukan hitam sepenuhnya.tapi sikit-sikitlah.jangan mendadak.jangan setahun kau tak solat,tup tup esok kau nak jadi imam.kan susah macam tu.jangan paksa diri.jangan.contoh mcam kau selalu cakap SERIOUS SHIT..lepas ni tukar lah jadik SERIOUS SHEET.see??slow-slow kan berubah..hehe
tapi bila dah besar,kalau still tinggal solat,tapi tak rasa apa-apa..agak-agak..akal kau paras mana?ada tak kedalaman nye 3 kaki?ke masih cetek paras buku lali?tak payah jawab…..kau ada otak yang sikit punya cun …..aku bukan nak tahu pon.aku tulis ni sebab nak nak ingatkan diri sendiri.biar tak lupa.sikit-sikit nak jadi lagi baik ok kan?
bertanya Aisyah ra : “wahai Rasulullah.., jika semua musibah adalah menghapus dosa, apakah seorang tertusuk duri juga ada penghapusan dosanya?, maka rasul saw menjawab : Betul, bahkan kegundahan hati pun merupakan penghapusan dosa. (shahih Bukhari)...
wa dapat sesuatu yang wa nak share dekat sini.sana sini wa,lu orang,member-member wa sume mengeluh diuji.menangis mintak pada Dia apa yang wa dan lu orang mahukan...lepas tuh sebuk bertanya kenapa tak dimakbulkan...jawapan nya mudah....sebab kita,wa,lu orang semua meminta tapi dalam masa yang sama terus buat benda penghalang doa.

fenomena nye mudah je bagi wa…...
lu tak ikut cakap mak abah lu.tapi lepas tuh esok lu tadah tangan nak mintak rm50 kat mak abah lu.lu agak-agakla..dapat tak???


sori kalau wa pandai cakap je.tapi ape salahnye ambil ape yang disampaikan..bukan pandang siapa yang menyampaikan...wa masih mencuba untuk jadi kearah lebih baik..sebab tuh Dia uji wa.....
kalau kau nak berubah..tak payah sibuk nak fikir apa perubahan yang orang akan nampak nanti kat diri kau..cukuplah sekadar kau je tau sejauh mane kau dah berubah..bukan nak mendadak..tapi sikit-sikit ok kan??
susah gile nak hindarkan diri dari buat dosa kan?serious susah..huuuuu
sori kalau wa bukan yang layak nak cakap mende2 macam ni.cuak jugak nak tulis benda-benda macam ni.sebab takut ramai pertikaikan perangai wa pon macam setan sibuk nak cakap sana sini

Sok juga hari maulidurasul 5hb Februari 2012... kira kalau orang kita hari jadi...tp ni nabi Muhamad saw junjugan besar  yang membawa kepada hari keputeraan baginda....aku pasang niat untuk berubah untuk menjadi lebih baik...hanya ALLAH yang tahu
berbanyak kan selawat...setaipa hari ni seolok2 eloknya 10 x pg n 10x ptng...amalan inin adalah mendapat ganjaran allah di akhirat kelak....


No comments:

Post a Comment