Friday 3 February 2012

ke konfiusan

baru habis aqua test  paper. kul 10.30..g melepak sane sini.  huuu betul-betul cm final ni.tgok bdak2 pulun sakan aku.memang jenis last minit... semoga semuanya berjalan lancar....usaha insyaAllah aku dah buat, tinggal nak jawab dan jika diizinkan Allah segalanya akan dipermudahkan....berdebar sangat ni..ape pon lepas je langkah masuk dewan exam, mesti bertawakal...

tiap kali exam, aku mesti akan ade je benda blank time jawab. tak pernah hilang perangai yang satu tu. tapi tiap kali exam jugak mengingatkan aku, itu kifarah dosa kau. hati gelap, dosa banyak, sebab tu Allah tak benarkan segalanya dilancarkan ketika exam. itu yang buat aku suka pada exam. exam ingatkan aku betapa aku ni siapa pada Dia untuk aku meminta sesuatu itu dipermudahlan. tengok. bila sampai tahap kita tak boleh minta pertolongan dari sesiapa kecuali Dia yang menetukan, kita akan mula merayu "Allah, bantu aku"....tapi dalam kesenangan, mane agaknya fikiran aku. pada siapa agaknya aku berikan perhatian. malunya jadi macam tu. malu.

sehingga hari ini aku redha akan segala yang berlaku. bahkan syukur yang teramat atas segala yang sudah berlaku dalam hidup aku. kadang-kadang sedar tak sedar je airmata boleh mengalir, bila orang tanya "kenapa menangis?", aku tiada jawapan... itu mungkin satu lepasan atas rasa sesuatu terhadap diri sendiri....

ok.

sebenarnya aku nak tulis pasal dulu blog aku ni orang confius owner die lelaki ke perempuan. mungkin sebab dulu ayat aku tulis kat blog ni kasar macam ayat kebanyakan lelaki gune. aku sengaja. sebab time tu aku nak buat aku konon-konon kuat. nak keras-keras tapi sebenarnya lembik jugak.

ok lah. confirm da lepas ni tak ada punye nak confius-confius.
sebab header pon makin hari makin keperempuanan lah konon.
hamik kau.wall kelopak bunga. kemain.

No comments:

Post a Comment