Sunday 19 February 2012

hurt ( lagu cm cik yah nyayi plak)

serius.... sgt serius.........sbb aku x pnah buat orng cmneh.... at lest aku bukan hipokrit..tp kalau aku x de mood aku x pnah tengking orng, kalau aku ada masalah x de sapa tahu, kalau aku x suka orng aku x pnah tunjuk...tp still bole senyum, jumpa, sembang, salam arab... hahaha..tp bole ke x berderai air mata kau kalau sbb kan kau x de mood korang tengking orng lain, tunjukan kemarahanm then nak senyum pon cm ade emas kat muka... senyum bukan kau kena bayar pun...sbb apa kau ada masalah??? sbb tuhan pilih kau..so bersyukur n redha dah le..tuhan akan bg lg bnyk kebaikan pastu...mungkin korang x sependapat ngan aku kan..keh..masing2 kan...

dan sekrang nehhh....betapa aku impikan untuk hamparkan seluruh perasaan dalam jiwa aku ke atas sekeping kertas....kalau aku punya bakat sebegitu..bakal aku lukiskan buat kalian tentang sesuatu yang dinamakan kehidupan....dan mungkin aku bakal dilemparkan dengan beberapa persoalan....maybe a mini-version of questionnaire??

is she you?
kenapa lukis ni??
and they keep staring me...(damn aku tak tau nak buat muka ape)

pernah sekarang neh juga....aku teringin melukis tentang jiwa...aku hamparkan sehelai kertas...aku paksa tangan aku melukis ikut pergerakan memori.........aku cuba nak lukis.tapi payah....aku cuba nak lukis sebuah jejantas pejalan kaki...dan aku lukis seseorang sedang duduk dikaki jalan.............ditengah jalan aku cuba nak letakkan jiwa dan rasa pada lukisan aku......kerana aku lukis berdasarkan memori.....lukisan aku terlalu berjiwa..sampai tak terlakar........akhirnya lukisan aku basah...aku rasa benci...lukisan itu semua tenggelam dalam tangisan bodoh seorang bernama aku...aku ronyok lukisan aku..aku buang....

dan aku tahu..usaha aku untuk buang "perasaan" yang ada pada lukisan itu tetap gagal.rasa dalam jiwa itu tertinggal......kalau boleh aku akan cuba lukis lagi nanti..... 
"dah jangan nangis...nanti kita lukis lagi kay...".

so dgan memasak bole senyum..sampai x bole kata2 apa....


satu kawah cm nak terima menantu..... ke antu???????? hahahaha
masak mmng bole tenang jiwe...even kau sedang menangis dalam hati pon kau bole tersenyum bila orng mkn masakan kau..sedap tau tuh belakang kira lah kaan??? cooking with pasion...so bermula dr pukul 7 pg sampai kul 5 baru aku hbis masak...penat memang penat tp gembira dpt tolong mmber2..plak nasi buat hal x masak2 ..so masak 2x...lauk ayam masak merah, kangkung goreng belacan n bendi halia.....aku bukan pandai masak pon..dah mmng kena masak.main campak2 ...but kali ni 10 ekor ayam..then kau potong 12..so dalam 120 ketul ayam aku kena masak..then splus sayur plus 10 kg beras. kau bayangkan penat x penat...nasib aku x mkn ayam kalu tak dah ayam tuh aku cincang masuk perut.........cm masak kenduri kawin...so sape2 nak kawen dah ada calon nak tempah bole.... ada discount lgik..hahaha....
keh..aku perlahan2 bole terima tp walaupun ada kesan...cm luka kan..dah sembuh tp ada kesan so same with my hati neh....x pe keh..... mesti ada masa lu kena cm wa kene then lu baru rasa apatuh...chow......

..

No comments:

Post a Comment