Monday 20 February 2012

dahi ???


Entry tuk seorang teman:_

Nie antara persoalan kamu n pasangan kamu……
Makcik amik dalam ruangan sembang2 makcik nak bg pendapat pon makcik bkan alim ..apatah lagi bukan anak tok imam…ni antara yg dpat bile korek2 keh…...so makcik tepek kat sini…moga2 sedikit sebanyak meringan kamu n pasangan kamu ye budak kecik…

Aku pun tak tahu nk bertanya kt mana, so aku try je la tanya kt sini ekk?
kalau ikut apa yg aku tau, salah satu tanda kematian tu adalah bila bahagian di antara kiri dan kanan dahi berdenyut.

tapi kan,
denyutan yg macam mana ek?
dan posisi denyutan tu di mana?

sebab sblm ni ada gak terasa pergerakan kt dahi but not exactly at the middle.
dan paling dekat pun, di antara dua kening. tak tahu lah samada tu pergerakan apa or denyutan yang dikhabarkan.

ada penjelasan ilmiah tak tentang soalan nie?
thanks a lot :)

aku rase bukan kot.... sbb setahu aku,org yang betul betul alim je lah kenal pasti hint tande tande ajal dia dah hampir... macam yang ko cakap nih aku rase buka la... but may B ko leh ambil iktibar dr pengetahuan yang ade.. so beramal-amal le byk skit kalau dah terasa ajal menghampiri tuh..

biaser nye aku ader rase berdenyut kat kening sampai mate berkedip kedip je.. tu mungkin tande ade org rindu kot...

erm masalah dahi berkerut 2 berkemungkinn stress ka,pening ka n len2..
pasl mati 2 aku no komen coz ajal maut di tgn tuhan..
so,k iter xpat r nak ramal biler kiter matie..
kalo cm 2...seng la idup kite..
wat dose berbakul2..
sok da thu time kite nak mati...
so,seng2 r bertaubt..
naye ja idup cm 2...hehe
pkir la sendire

Ni antara persoalan, pendapat n jawapan… tp semua kite akan pergi Cuma lambat n cepat jek…  makcik pun x tahu bila, awak, dia dan semua orng..sebb ni bukan semua kerja kite kan..mcm makcik selalu kata dan ingat dunia ni hanya pinjaman so.. semua kita dpt pinjam...badan, muka, mata,..dri kecik2 samapai sebesar2nya ..kan...

Harap ni dapt meredakan kerisauan pasangan kamu ye budak kecik.. keh… makcik chow dulu

9 comments:

  1. Saya pun semalam start rasa pergerakan kat antara dua kening huhu risau juga tanda kematian..

    ReplyDelete
  2. Sy pernah kena beberapa tahun dahulu dn tfikir dh nak mati Alhamdulillah masih hidup smpi skrg dn bbrpa hari ni kena lagi balik..wallahu a'lam

    ReplyDelete
  3. Tu kalau dahi mcm terkedip kedip dekat sbelah kanan..kwasan yg mcm dkt tanduk..tu pon sama ke??

    ReplyDelete
  4. Sy jumpe blog ni pun sbb bru merasa ade denyut antara dua kening.....ape maksudnye ye..

    ReplyDelete