Wednesday, 29 February 2012

RANDOM


 Nie adalah tulisan secaran random yang tidak berfaedah keh>>>>>>




Ada kes ngan seseorang yg ada pertalian darah..bkan la sgt pon… tp sbb aku ni beripar duai dgn laki die ..kategori sedara la ye dak..aku memang bukan baik..dan alim ulama, pkai tudung labuh..aku biasa jek..tp aku selalu berfikir dan ..aku mengalami beberapa situasi lately yg aku lalui dn sekitarnya..

Situasi 1 :-  walaupon kau tgah kering kontang, nak guna duit, dlm pd masa yg sama orng pinjam…or orng kirim barang or wat eva tp wat dek… aku memang bukan jenis minta…so aku selalu tnya sesorang yg berkongsi hidup dgan ku… jawapan dia mudah..biarkan ..sbb rezeki kita ditentukan Allah..so tu jek aku fikir..so aku x de niat nak benci orng tuh, nak mrh, aku layan cm biase, siapa pon aku x kan bgthu waima aku berselih faham dgnnya, kalau aku kecik ati pon aku still bole tegor orng tuh, belikan apa yg dia suke..see..bukan aku baik, atau aku bgus..tp aku rase tul gak sbb ni bukan bahagian aku…kan.kalau bukan bahagian aku aku menangis air mata darah tetap bukan rezeki aku..

Situasi 2:- Pernah ketika kau mampu tuk menggunakan harta yg cap luar negara, yg perlu kau bayar bulan2, riban2..tp atas dosa kau, atas kesilapan, atas bukan hak kau, di ambil Allah, dan orang yg akan amik harta kau orng terdekat dgn kau , so untuk menyedapkan sesedap rasa hati, jantung, limpa.. orng berkenaan kata bole guna selagi nak guna sbb dia tolong…..n ayat paling best dia bg ..kalau kau x berniaga mana aku mampu pkai..sbb kau berniaga aku mampu pinjam n guna.. dan guna lah sama2 sb keadaan kau x bagos…tu 3 tahun yg dulu..hahahaha skrunk?? Ape cer?? x bole sbb mahal, cap luar negara…keh..so seseorang yg berkongsi hidup ngan aku senang jek…”jgan jadi cm die nanti bila Allah dh pulangkan balik kesenangan tuh”… perghhhh…kalau aku x buka luas2 ati ayam aku..rasanya mau aku pngkah orn tuh…tp bile aku fikir kuasa Allah bole jd mcm2..mungkin Allah bole tarik balik apa yg dia da sekelip mata, x ade kerja.. so x mampu nak bayar..bile x mampu so hilang jugak kan??? See… sapa x sedih wooo tp aku perlu pujuk ati aku, perlu ckp kat ati aku..

Situasi 3:- dimana kau telah mendapat wang sebanyak 20K dan hilang dengan sekelip mata.. denngan happynya kau nak buat rancangan tuk kau melebarkan apa yg kau ada..tp siapa aku?? hanya manusia biasa yang bole rancang tp Allah yg menentukan..kalau kau marh berapi2 pon duit tuh x kan datng balik kat kau melainkan redha jek..mungkin Allah nak bg aku lebey bagus atau aku pon x tahu Cuma die saje yg bg terbaik tuk hambanya. mungkin aku dpt loan bnyak K lg?? hahaha bukan dr.K wokeh!!!!!!!!!!

Situasi 4:- kau dah usaha cm setengah mati..tp x mati2 tuk ujian or exam atau apa pon.. pastu markah kau cm celah gg, aku bukan manusia dr dulu sehingga kini akan terheggeh jumpa pensyarah, atau dekan atau atok dekan Tanya why markah aku cm celah gg… aku syukur jek..sb tuh mmng rezeki aku aritu… sbb kalau kau markah tinggi melangit x pulak kau jumpa diaorng nape markah kau tinggi kan??? Sbb  kau rasa kau hebat sgt..tp aku buat aku baru2 neh jumpa pensyraha sbb semua orng x de g laksanakan tugas luar dan aku yg wujud dimuka bumi neh kena g tuk amik apa yg diaorng suh aku amik..so dgn dah sekaligus tuh..aku tnya kenapa markah aku tinggi?? Bukan ler scorer tp.. garisan tuh la…sbb aku bukan buat bagus… so pensyarah  tuh kata dia x tahu pon tuh aku, so markah  aku dapt ikot dia tnda bukan sbb bias kat aku..dah tentu2 guna no matrik kan????  so.pd aku alhamdullilah tu jek mampu ckp..mmg orng akan kate akn sewel..wateva…aku x kan jumpa kalau markah aku sikit sbb aku layak..tp kalu tinggi aku bertnya sbb aku takut cenginih la..

Situasi 5:- aku rase sudah sebaik mungkin aku jaga hati orang tp hati ayam aku x sape pun pnah jage..kalau bole toreh agaknya mesti korang tgok calar balar dek manusia…...sgt2 sedey weh..tapi  aku selalu pujuk hati aku sendiri.. sgt2 sedih…aku rase x pe la..sbb semua kat dunia ne pun pinjam hata diri sendiri pon Allah bg pinjam kan??? So nak sombong aper..

Daaaa ahh aku x makn dr pg…siyes weh x de selera tp sgt lapar……….. sampai skrunk neh..aku sgt mengidam vienamese beef noodle kt SR ..arituh g dah abes…….. arghhhhhhhhhhhhh.. nak tggu 21 ari lg baru mkn memang le leleh air liur aku……………so?? Apa kene mengene ngan entry aku??? Sengal tul… daaaaa ah

No comments:

Post a Comment