Saturday 24 March 2012

baik pulih hatimu sendiri

since balik dah bpe ariii neh..aku mmng x update...
tp sok semua click2 aku bercuti di negeri aku akan semua pulang ke negeri masing2
so aku back to normal life........setiap perpisahan adalah wajib bg setiap insan...sama ada cepat atau lambat untuk  itu....

fuhhhhhhhhhhhhhhh.........
fuhhhhhhhhhhhhhhh.........
arghhhhhhhhhhhhhh........
arghhhhhhhhhhhhhh.......

setelah aku mengumpulkan semua kekuatan rasa dalam hati....
kena terima hakikat.......apa jua adalah cart flow by ALLAH........

n what??? result spm dah kluar.........

apa yg aku nak gtau kat korang..kepada spesis2 yang mcm aku ni..jangan sedih and down bile orang kritik kite..aku lagi teruk kena..kaw2..even lectures sendiri pon kaw2 kritik.
tapi kite tak pandai dari satu segi..tak bermakna kite bodoh giler kat semua segi..
and u know what..ade je orang kg ..tak sekolah tinggi pon....dia kerja biasa2 je..tapi dia usaha buat bisnes itu lah..inilah..tapi gaji dia???berkali kali ganda dari yg lepasan tinggi??Tuhan tu maha adil..Dia bagi apa yang kite nak dari Dia..

bagi aku..setiap orang ade target dia..orang yang belajar bersungguh-sungguh..dapat result bagus..dia pasti ade target dia..and orang yang tak belajar bersunguh-sungguh..banyak kali fail..dia pon ade target dia..jgn pandang rendah pada kemampuan orang lain sebab masing2 ade target nak dicapai..kalau bukan dengan akademik..maybe dengan cara lain..

so?atas alasan apa kite mahu bersedih sbb spm kite gagal?sbb university tak terima kite?sebab pointer kite rendah?sebab kite just kerja kerani je bukan doktor,lawyer, arkitek etc..atas sebab apa??kalau kite percaya pada Allah yg memberi rezeki dan kejayaan pada kite..insyallah..kite pasti akan berjaya..walau cara kite mungkin lambat dari orang lain..cara kite mungkin tak sama dengan orang lain tapi selagi kite ade usaha..selagi kite berdoa..jalan untuk kite pasti ada..



dont cry..be positive..
failure doesnt mean u are a failure..
it does mean u havent succeed yet..
failure doesnt mean u dont have it..
it does mean u have to do something in a different way!!


Selamat Berjaya:)

No comments:

Post a Comment