Tuesday 20 March 2012

entry grand final tuk 'anak singa'


Tak tahu nak update mcmne rasanya. banyak sangat perkara yang berlaku tapi tak tau nak start tulis dari mana. dan end up dengan tak tahu nak tulis. lalu tak tulis lah apa-apa.

kalaulah hari ini ada lebih dari berjuta-juta manusia dalam dunia ni sedang rasa sangat happy, mungkin salah seorang dari mereka itu adalah aku... tp aku tengah sangat2 susah hati… aku x nak kerje jawatan lama, tempat yg same…wehyy aku sgt runsing neh…kepalah penaja x pernah amik tahu hati, jiwa, jantung aku???

aku dah habis exam….dan back to normal pas neh as “pengecat bangunan kerajaan”

akhirnya tibalah masa aku akan ucapkan selamat tinggal pada tanah Bintulu ini.
terima kasih menumpangkan aku untuk 3 tahun ini.
ajar aku banyak perkara, bagi aku airmata, bagi aku ketawa, juga bagi aku kekuatan.

tak tahu nak tulis apa ni.
syukur kehadrat Illahi.
                
3 tahun bersama kau Bintulu, mungkin bakal buat aku merindui kau sehingga akhir hayat aku.

Alhamdulillah.

21/3/2012

umpama mencatat satu sejarah terpenting buat aku...sesuatu telah berlaku pada tarikh ini..sesuatu yang aku mohon tidak akan berulang lagi dalam perjalanan hidup aku....manusia seperti aku, terlalu banyak kekurangan.... peristiwa yang berlaku pada tarikh itu mampu mengundang airmata tanpa dapat disekat..perpisahan..tp itu wajib bg setiap insane…

semoga kejadian pada tarikh itu mengajar sesuatu.
semoga kejadian pada tarikh itu memberi hikmah terbaik.
dan yang paling penting, aku tidak mahu ia berulang berpisahan.

sedih apabila teringat kembali.
tapi itu bukan yang kita mahu.

semoga perpisahan kali ini, mengajar kita berfikir lebih jauh dan mendalam sebelum bertindak terhadap sesuatu.mematang kan kita, kejauhan Bintulu, semenanjung ini...bakal mengajar kita menghargai setiap detik dengan sepenuh hati...terima seadanya...bersyukur dengan apa yang kita miliki...

hi semenanjung, selamat bertemu kembali..
tinggal cuma 1 malam lagi aku di tanah Bintulu ini..


kepada dak DPT ;- terima kasih atas penerimaan kalian menerima geng2 tua , neh dalam linkungan umur kalian, walaupun pada mulanya sangat2 susah nak tempuhi, terima kasih atas segala2nya…air mata, senyuman, pahit manis 

Kepada budak kecik@ 0rang tua @ pakcik :- ( kalau baca entry neh..n rase dia adalah budak kecik)hahahaha…
Lately  kam0 bnyak masalah …sabarla…ada hikmah yg tersembunyi..pasti ade..Cuma cepat dan lambat….secara x langsung mematangkan kam0 ..so bersyukur sbb ade masalah kam0 ingat pencipta..kan….
Terima kasih sudi menjadikan makcik neh penyimpan mohor besar kamo, pilihan siaran kamo, terima kasih percaya makcik neh, sudi menjaga jap makcik neh, keh…
Orng tua :- Jika kamo further study mana2 ..or kerja..atau pun kawen ke, tunang ke ..aper ker….kamo bole lg buka siaran tertunda kat makcik..jgn risau insyallah makcik masih cm dulu, well tp  kalu kamoo dah ada branch baru nak buka siaran radio kamo bole gaks la kan.. makcik nanti jadila radio buruk…hahahahahaha…pilihan yg akan memilih bersiaran..pendengar hanya mendengar jek… makcik ingat kamo keh..thanks tuk semua.n makcik minta ampun maaf apa jua kesilapan makcik, kata2 makcik, sikap makcik yg membuat hati kamo menjadi hati ayam…hahahahahaha.
Kalu fogging selalu, bukan x bole.. tp kurangkan la….semua atas diri kam0, kalu bole jgn  tumbuk2 lg, n kalu bole jgn wat mcm dulu lg..fogging dapt sakit hati,tumbuk sakit tangan, muke ketat jd tua sebelum waktunya..hahahaha…budak kecik…..bukan semua orng same ngan kite, keh.. dn bukan semua orng bole faham kite.. makcik sendiri nak faham kamo pun makcik ambik mase tuk faham budak kecik, n air mate makcik tumpah  x usah lah ckp… tp makcik dh pandai skrunk kenal sape budak kecik@ org tua@ rambut trojen@ pakcik…best tak nama baru???? Suke2 makcik jek kan???? Wateva…
Perangai kam0 berubah bukan disebabkan kawan2 yg jahat or baik… kam0 bersangka baik pd semua orng jek keyh…mungkin gak sbb masalah yg kam0 hadapi, mcm2 kan…dgn manusia yg mencari apabila diperlukan..buang mcm sampah apabila x nak, dpn baik n belakang buat cm taik..n satu kat sini adalah buatlah baik mcmne pon manusia x pnah menghargai even sebesar hama…dn kat sini sgt mementingkan diri sendiri..kan…bila kite ada masalah sorng2 la kite selesaikan..kalu tnya pon sekadar tanya jek … x pon terus blame orng tuh tnya tahu yg sebnar… tp neh dah lepas..semua tuh 3 tahun yg lepas… akan dtng x tahu lg..tp even terjadi lgi kam0 dh makin pandai kemudi emosi kamu dan akan makin berjaya..trust me keyh….
Mungkin makcik x kenal kam0 tp makcik sgt mengenali pgai kamo..makcik tahu bila kam0 happy, bila kam0 fake happy, bila kam0 baran, bila kamo x nak d ganggu , bila kam0 stressssssss!!!!..hahaha.., bila kam0 poket kembung..bila poket kam0 kempis…
tak…kadang 2 makcik susah faham kam0…. kadang kam0 lain..so makcik terpaksa mencari cara lain tuk faham dgn kam0 kerana mmng sikap kam0 yg x menentu…adui aii budak kecik..nnti nak jd bapak orng..suami orng buang jauh2 pgai tu..masuk dalam tin dan hanyutkan kt sungai ke laut ke keh????..
makcik bukan nujum..tp mungkin org2 tua .. sb kami neh org umor +++ la kami faham…wah…tapi makcik sehingga kini  still faham kam0 kdang2 dgan sikap kam0 membuat makcik jadi berhati ayam dan kdang2 x faham..pegh….
budak neh..aiyak…. memang pening budak sorang  neh….tp makcik  tetap memhami kam0, dan makcik selalu memujuk diri untuk memahami orng2 yag rapat disekeliling makcik..makcik tetap mendokan kalian terbaik percayalah..stress tu wajib…cume cara kendali jek setiap orng berbeza keyh.. asalkan x mudaratkan its okeyh…okeh??? Okeh???..
kam0  nak jadi ‘orng kaya wan’ kan???? Keh moga kam0 jd kenyataan keh….kalau kam0  berjaya jgn lupakan makcik tue ne keh…bukan nak kongsi harta..tp kongsi gembira… dulo kamu kate kat makcik .. kam0 nk beli kete besar tok mak kam0 kan??? Insyallah dapat ..tp kena berniaga keh…keh??? Nak jd partner???? Sure botak rambut makcik..ngan kam0 nnti.budak trojen stresssss…..x la gurau jek…. Okeh..boleh..jom arrr kumpul modal dulu… then kite wat usahasama restoran ..kamo ngan mr.mama makcik tukang masak….hahaha okeh wat??? Kongsi rezeki namanya.kan…
ntah bila makcik akan jumpa kam0 lg..mungkin kalu dpt Bogor nak g…baru antr resume..semua bergantung pd rezeki allah……hahaha mimpi makcik neh..lum tentu dpt g pon..dreamming byak…. Aiyak…tp nnti semua akan bawa haluan masing2kan..same gak ngan kam0…
 Aorr nak jd cikgu???……..hahaha jemd!!!!! Jagn muke ketat dek ooooooo…muke sendat……….. kang murid pon tkot cikgu..murid lak stress!!!!!!..lg kecik…jemd……….hahaha.. x la gurau jek.. keyhh…mana2 jek yg kamo nak..cikgu pon bole bisness aper…. Biese la 2 kerja …cm x biase plak..budak kecik kuat keje…
So maaf la ae..makcik neh bukn baek p0n.. sebnarnya x layak pon ckp cm neh tuk budak kecik… x macm kakak2 datin or abang datok2 yg dolo2 or your best friend now …layan kam0… baek ngan kamo  budak kecik…makcik..x kaye ….nakk suh kam0 jd kawan baik makcik ..tp makcik kaye hati jek..tuk bersanka baik dgn sume orng
hahahah…eyh..jage diri keh.. sem0ga sihat selalu.. kaya… murah rezeki….kawen..jd bapak ..jd somi…yg penting kurangkan fogging!!!!!!!!! Dnt eve2 again!!!!!!.......... semua lah keh??? Keh??? Keh???? Keh???  Ada bran ker???..........sahut cabaran neh..n berjaya cri makcik keyh..jika umur makcik ade lg time tuh…budget tue sungguh…..X tau nak ckp ape lg…   nak keluaq ayaq mate..hahaha..kan ratu menanges… ceettttttttt..lempang kang..

Kepada Makcik Lynn:- ( if baca blog neh)
Thanks 4 da being makcik also. Kite bole adapt ngan diaorang kan lin????????, walaupun dulu sangat2 susah, just kite jd kite, x pnh nk ikut pgai orng tu be glmor…n kite x pnah glamor pon..kite lah makcik yg tua dalam DPT………n thanks sudi kongsi everything wit me, saling prcaya, hormat agama masing2 n boleh kongsi ape pon..even tido..miss u friend nnti… really miss u.. n sikap mu mbuat aku senang pdmu lin.. siyes………mesti punye…
Arghhhhhhhhhhhhhhhhh tgok aku dah pon nanges..miss uolls nnti series weh.. apae2 thanks terima makcik neh……………series nnti aku mis korang…aedh……..dahhhh
Kepada sesiapa:- aku tiada tujukan khas sebb aku universal.. dr dulu sehingga kini aku bole berada dimana2 diantara kalian….tetapi tuk geng ngan aku dulu dr sem 1, sampai  6 …thanks for every thing…nak sebut semua ….…….nnti x abes entry finale neh…….jumpa lg
Jumpe lg…insyallah…. Daaaaaa….wasalam..keep in touch…wasalam…

Faithfully..
Dari “Pengecat bangunan kerajaan’
JPA, Pusat Kerajaan Putrajaya
Putrajaya

********* p/s :_ nak letak gambar budak kecik x berani...nnti jd glamer...........hahahaha

No comments:

Post a Comment