Monday, 5 March 2012

KEHILANGAN

perasaan kehilangan itu bagaimana mahu ditaksirkan ya?ianya seperti aku berlari lari mengejar pelangi dikaki langit..sejauhmana punn aku berlari..aku tak akan pernah sampai ke kaki langit itu..
begitulah juga setiapkali aku rindu..aku tunggu..tapi yang telah pergi..tetap pergi dan tak akan kembali walau seribu tahun pun aku ditakdirkan menanti..

kepada yang pernah merasai kehilangan...
pernah tak..
tengah malam kite terjaga dari tidur..kita tiba2 terasa rindu..rindu yang sangat2 mencengkam..namun rindu itu tak pernah dapat diluahkan..

pernah tak..kite terasa seperti baru semalam dia ada disisi kite..seperti semalam kita baru bercakap dengannya..seperti semalam kita mendengar tawanya..namun bila kite tersedar dari mimpi..rupanya dah lama dia pergi...

pernah tak..kite terasa seperti mahu mencari carinya..namun bila kita teringat dia sudah pergi..kita tiba2 rasa sunyi dan kosong..semakin kita melupakan..semakin kenangan bersama dia datang menggila..

pernah tak kite terasa begitu mahu bertengkar dengannya..seperti kita mahu memberitahu yang kite sangat benci perangainya..seperti kita mahu memberitahu yang kita sangat sayang padanya?dulu..semasa dia ada..walau marah..walau benci..walau geram..walau sayang..walau cinta..kita boleh call je bagaitau..kita boleh sound depan2 je..kite bleh buat2 merajuk dengan harapan dia pujuk..

tapi bila dia dah tiada..pada siapa lagi kita mahu melepaskan marah?dia tiada mendengar..pada siapa lagi kita mahu memberitahu sayang dan cinta kita??dia tiada mengerti sudah..pada siapa lagi kita mahu merajuk untuk dipujuk?dia tiada melihat..dia tiada..tiada yang tak mungkin akan ada lagi..

pada saat itulah..kite sedar yang kita benar2 sudah kehilangannnya..kite sedar yang dia tak akan datang untuk melihat kita menangis dan tertawa lagi..kite sedar yang segala galanya tentang dia sudah berakhir..dia ada dunianya sendiri..dunia dimana dia dengan tuhan..bila saat itu tiba..sudah tiada guna airmata..sudah tiada guna sesalan..sudah tiada guna cinta yang tak terucapkan..sudah tiada guna hadiah yang tak terberi..sudah tiada maaf yang tak terpohon..yang ada mungkin kenangan...

kenangan yang kadangkala manis..kadangkala perit..tapi itulah yang tinggal..

"hidup seperti ini..kita melewati jalan ini hanya sekali..kita menyusuri sungai ini hanya sekali..kita melalui taman ini hanya sekali..kadangkala kite tiada kesempatan utk melewati jalan itu untuk kedua kali..kadangkala kite tiada punya waktu untuk menyusuri sungai itu lagi..kadangkala detik untuk kite terlalu singkat untuk melalui taman itu kembali..maka..selagi kita masih dijalan itu..selagi kite berada didalam sungai itu..selagi kita berjalan ditaman itu..sekiranya kita ada peluang untuk mengembirakan mana2 hati yang kita sayang..maka..gembirakanlah mereka selagi peluang itu masih tersisa.."

daaaaaaaaa.....sampai ketemu lg.~

No comments:

Post a Comment