Thursday 1 March 2012

how strong am i


sedang aku tengah tulis entry ni..ayaq mata aku mengalir deras..sangat2 deras okey..
today i received gambar lg from someone kawan lama masa form 5 teknik dulu n setiap kali dia upload gambar menjadikan aku semaki rasa losser n tak berguna..and according to her..pernah rasa seperti mahu luluh jantung melihat kejayaannya.tp x pela..aku harus kuat

im humbled that i was able to remind someone to realized who they are..alhamdulilah..at least.. bila ada orang cmneh aku  jd  inspired..alhamdulilah..tapi bukan pujian yang aku nak..but i want all my lovely readers stay strong enough even on your hardest day ever.!!

pernah org tanya aku..camne nak jadik kuat..camne nak jadi kalis and lali??
really..i dont have a great story but pengalaman hidup benar2 membuat aku menjadi keras seperti batu..benar2 membuat aku jadik kuat and teguh..

pernah aku gagal mendapat apa yang aku nak..dan kegagalan itu menjadikan aku seorang yang malas berusaha..ignorant..pernah aku merasakan hidup ini tidak adil..kenapa aku tidak dilahirkan di dalam keluarga seperi itu..kenapa aku tiada kemewahan seperti itu..kenapa bila aku buat perkara yang betul tetap nampak salah pada seseorang itu..kenapa ada yang membenci aku tanpa sebab yang kukuh..kenapa aku terkemudian sedangkan orang kedepan.kenapa aku tiada pakaian cantik..kenapa muke aku ade jerawat...kenapa disaat aku mahu mencipta kejayaan orang mengingatkan sejarah2 buruk aku..kenapa and kenapa tu semua suatu masa dahulu pernah menjadikan aku makin lemah..lemah dan hilang keyakinan..

aku muhasabah diri balik..all that bad things that i had before..make me strong enough..and how i come out a better person bcoz of it..baru aku sedar yang hidup kau tak cool kalau kau tak pernah menangis sampai bengkak mata macam kena sengat lebah then lepas nangis..kau boleh lap airmata and let those things go!!!..yeah..

pernah aku rasa aku tak mampu..eh tak kan mampulah..macam mustahil..tapi aku berjaya jugak harungi the darkest days of my life..YA Allah kadang2 aku tak percaya..aku mampu buat?maknanya aku nak cakap..kau jgn biar benda2 negatif melemahkan kau..kau kena lawan..kau kena yakin.manusia tiada bersama kau takpe.ALLAH ada!!

dan macammanan aku lawan kelemahan aku?

i was thinking about my parent..dia berhak keatas aku..keatas kejayaan dan kegagalan aku..disaat semua orang mungkin pergi dari aku..tapi satu2nya yang akan stay adalah parent aku!!so i do this for them!!i had to remind myself even how bad i am and how bad people treat me..i have to be tough..

i stop comparing myself.aku butakan mata.pekakkan telinga..keraskan hati macam batu..dan aku berjalan diatasnya..selagi aku peduli apa orang kata..selagi aku rasa aku ni lemah..bodoh..bebal..gagal..selagi itu aku tak kan kemana mana..aku berhenti dari membandingkan diri aku ngn orang lain..seburuk buruk aku..inilah aku..aku terima lemah aku..aku bersyukur dengan lebih aku.bcoz today..i accept who i am as enough..i accept how i was made uniquely and all of the experiences i've had that have made who i am today..

and again..aku tahu..akan ade yang bersorak disaat melihat aku jatuh..and ade yang gembira melihat aku naik..and again today..i know exactly siapa kawan yang baik and sejati..i know exactly siapa musuh dalam selimut..siapa kawan yang menikam aku dari belakang..i know exactly siapa kawan yang spread the rumours kesana kemari....i know excatly even aku buat2 tak peduli and buat tak tahu..but i know who you are friend. but i dont wanna go against u the way u did to me....becoz i wanna be strong..!

and because of whats happened to me sometimes..i have become a more beautiful sould..bcoz of the way i failed..i falled. bcoz of the way i've beed stabbed, scarred, broken and healed..i'm enough..and so you are..

be strong because you are priceless..!!!

be strong..and strong!

end..
THANKS FOR READING THIS
neh makcik..sorry x de gambar ala2 wanita melayu.....ikot aku kan..neh blog aku..so kami same umor...kawen dah same tp aku 7 tahun....lame x lame la tp tue kertu dah keh...

neh dia kawan aku skurnk dah ASP.. umur same aku... kawen 2 tahun..hubby dia ASP gak.. aku still pnggil dia kwn even dia acept aku kawan cm haremm.. x pe la mungkin kau ada kekurangan











No comments:

Post a Comment