Saturday 3 March 2012

sikit lagi

21.3.2012.. genap 3 tahun aku duk sini..
tanpa pendam dihati..

tak lama lagi aku akan kembali menjadi hak kerajaan Malaysia..aku memang sungguh tak tenang.. honey moon aku akan berakhir... segala kelazatan akan aku tinggalkan...akan bergelumang sekali lagi dengan manusia penuh dusta, penuh kepuraan...jika aku punya banyak wang aku x akan teragak2 untuk berhenti..biarlah... kerana aku tahu rezeki ada dimana,pasti ada..... namun perlahan 2 aku  bersyukur kerana ada pekerjaan di bandingkan manusia yg lain..

3 tahun disini cukup aku menilai manusia ..pelbagai  yang jelik penuh dusta...amarah dan kecewa pada mulanya saat aku nak memasuki disini tuk aku bersama2 mereka yg penuh ego,cerdik yg sombong dengan pinjaman allah, tp  x kurang ada juga yang baik sikapnya...bukan semua..manusia ini lupa pada kejadian.....

disini kau bebas warnai diriku..di minda yg kelabu.......ku hanya memahami .....terguris perasaan..ku pilih berdiam diri..tanya la aku akan jawab walaupon siapa pon kalian ..siapa kata aku bodoh??? aku cuma bersangka bahawa setiap orang adalah baik..... cuma entahlah mungkin mereka tidak mengenali ..siapa diri ini??????..aku hanya memahami..amarah dan kecewa..tidak mengapalah biar sedikit kekecewaan ku tersimpan agar tiada sedikit dendam di hati...menjadi bara membakar jiwa.

3 tahun bukan tempoh yg sekejap... bagi ku bukan musibah malahan hikmah berharga..katalah apa saja, yg jelik penuh dusta, kau bebas warnai diriku..di mindamu... siapa.... diri ini...ku hanya memahami...sungguh ku terkilan terguris perasaan.... ku pilih berdiam diri tanpa dendam dan benci..

lautan yang berapi..daratan yang berduri...sesiapa yg telah menjejakiku harap kau mengerti, dan disbbkan aku akan meninggalkan bumi ini entah bila akan aku kembali lg ..dan siapa yg akan ingat aku..aku tidak berdendam dihati...kerana ku hanya memahami.

aku pd tahu 2009






aku pada tahun 2010



2011. 2012...stil same kan???????

ps:- jaga diri kalian :_ ..jumpa lg..keh...

No comments:

Post a Comment