Tuesday 13 March 2012

soooooooo sweet


ade orang tanye aku..kenapa blog aku dah tak femes macam dulu?
sedangkan blog ni dulu dibina sebaris dengan zaman-zaman cik epal, fatin liyana, nisakay, irine nadia,dan seangkatan dengan mereka...hehe..sila gugel baru tau mereka femes macam mano.

bile aku dapat soalan tu..aku cam blur-blur..nak tergelak pon ade..
then,aku garu kepala...sejak bile plak blog aku femes dan sejak bile aku tulis blog sebab nak femes? booo..

straight forward.

aku ni jenis yang straight forward sebenarnye.tapi memang sangat jarang manusia dalam muke bumi ni boleh terima orang yang straight to the point. ramai yang suke kaki bodek dari terima kenyataan sebenar.ok dah melalut ni.

dulu aku start tulis blog sebab diri sendiri sebenarnya..and sebab perjalanan hidup aku dan kejujuran aku suke komen benda sekeliling aku..jadi aku suke kesini celoteh ape aku suke dengan harapan tak de orang blame aku atas kejujuran luahan hati aku mahupun blame peribadi terhadap ape yang aku lihat, gelagat manusia or benda yang aku tak puas hati mungkin?..tapi lame-lame aku rase bumi dah tak perlukan manusia yang jujur dalam kata-kata...to be honest, people around u would be prefer someone who always talk about something sooooo gud..they love those people who comfort them by lies....heh x pe la aku still the true of our life... aku suke menulis jujur sbb nikmat tuh akan datng.. .so skang aku tetap menulis berapa banyak pon sebb nie luahan hati aku..

eh jup....

point sebenar aku ialah...aku perasan semua blogger famous itu cun! woah...so sesape yang ade niat nak jadik femes tu...kene make sure korang cun..so tak susahlah korang nak up..ye dokk?
let say bile aku bace blog irine nadia ngan fatin liyana la..sebab 2 blog ni kalau aku bace...aku akan cakap..."adakah semua kebaikan dunia ini anda serap?"....aku tengok life dorang cam perfect...cam fairy tale...

haha..kemain kau untung laa…
so aku macam gini la..tetap untung yang di mana- mana perlu aku berada......, walaupun aku x untung mana...=p

disini aku saje promote puisi seorang jejaka buat aweks: =') 


beb sory aku tgah exam..n kredit aku kering weyh.. jauh aku nak call kat NZ sane..yg neh aku dpt tolong kau..n kau kalau x dpt masuk blog aku letak dlm fb aku kyeh beb... sorry..cmneh... mmg cerita dulu... tp kau kena faham JODOH SEMUA TGAN ALLAH, n kite mmng BUKAN JODOH keyh...BUT AKU TETAP KAWAN TERBAIK YG KAU ADA>>even kau anggap lebih.. tp aku x kisah sbb aku faham keadaan kau... semoga kau dpt bg puisi neh kat budak tuh keyh..nukilan somebody...

sesapa otw nak beristeri yg nak bg bakal wife die.. x sekarang pon..akan datang pon boleh jek…;pakwe ngan makwe pon bole la.. fleksible keyh..................
Aku pasti punya masalah
Tiap kali ingin menulis puisi buatmu.
Entah kenapa, kuasa cintamu lebih hebat
Dari kata-kata yang akan terkeluarkan.
Saat itu langsung aku setuju yang dirimu satu.
Dan hari ini kau menjadi isteriku.

Ampunkan aku kalau aku pernah berkasar,
Ampunkan aku kalau aku pernah mengherdik,
Ampunkan aku kalau aku pernah menjerit,
Ampunkan aku kalau aku pernah terpekik, melolong,
Isteriku, percayalah sebabnya ialah kasih dan cinta.
Akan ku jaga kau seperti ku jaga diriku sendiri,
Memang hidup itu tidak pernah ada jaminan keselamatan,
Bahaya, ancaman di mana-mana
Tapi selagi kau dalam dakapanku,
Aku berjanji akan menjagamu
Setiap saat dan waktu,
Setiap siang dan malam,
Setiap guruh dan hujan,
Setiap panas dan terik,
Setiap nafasku.
Aku sering menadah telapak tangan,
Dan memohon pada Tuhan,
Agar kau, bukan sahaja kau menjadi isteriku,
Tetapi menjadi isteri yang disayangi Allah Ta’ala
Isteriku.
Selamat datang ke hidupku,
Selamat menjadi isteriku.
Selamat menjadi ibu pada anak-anakku kelak.
Selamat menjadi menantu ibu bapaku.
Selamat menjadi adik dan kakak pada adik-beradikku.
Selamat menjadi keluargaku.
Selamat menjadi pelengkap hidupku.
Selamat menjadi separuh dari aku.


this is so sweet..=')

No comments:

Post a Comment