Wednesday 7 March 2012

jiwe karat

Lately jiwa ketua an dok datang bertandang  kat ati... lebey2 lagi nak abis honey moon.... nak faced ape yg ade kat depan.... emmm... kalau x tue dah lame aku buat apa aku nak buat..keyhhh...nie...ishh.. sejak due menjak.. jiwe tahun 80 an.. dtng balik.... ishhh dah tue la jawabnya kan??????? hahaha kategori makcik...untie... eweeeeeeeeeeee...

Semalam lepas geng 80 an ke atas dedecate lagu neyh...puas aku nak fahamkan maksud lagu neyh..memang touching..then aku terbaca pasal penyanyi die zul... nie :-

Dalam kes ni arwah dianiaya oleh rakan-rakan yang irihati, berdendam dengannya. Mereka berpakat membawa arwah keluar jauh dari kediaman dengan menggunakan perempuan sebagai umpan. Dan perempuan tu memang arwah kenal. Perempuan tu mendesak arwah keluar dan sanggup cederakan diri sendiri dengan duduk di tengah jalan raya jika arwah tak mahu ikut keluar bersamanya. Sesiapa pun dalam situasi begitu akan terpaksa turutkan."

“Bila dah keluar terus perempuan tu bawa ke salah satu lounge di Pantai Balok Kuantan. Di situ lah arwah terkepung dan tahu dia diumpan. Arwah dibelasah dengan begitu teruk seramai 8 orang. Masih tak puas hati, mereka bawa arwah ke port mereka di Kuala Kemaman. Di situ pun arwah dibelasah lagi hingga lunyai dan pengsan. Bila arwah dah macam tak bernyawa, mereka panik, tak tahu nak buat apa. Arwah disimpan 2,3 hari dalam keadaan kritikal tanpa bantuan dan rawatan apa-apa.”


Keluarga arwah mula mencari di sana-sini. Dengan pertolongan kenalan-kenalan dan orang ramai, arwah ditemui terbaring dan tidak sedar dalam sebuah rumah. Arwah dihantar ke hospital tetapi terlalu lambat untuk dirawat kerana telah beberapa hari terbiar. Mesin pernafasan digunakan tetapi tiada tindakbalas dari badan arwah. Akhirnya arwah tidak dapat diselamatkan lagi.
kesian penyanyi ni... Wallahualam.... 



so korang layan ler lagu neh..aku layan pepagi bute time orng dok study, duk lena, duk mengalmun fikir masalah,........ aku layan..... jiwang nieh sekali sekali best gak ooooo..x caye..korang layn time romate korang membute..pastu korang wat le solat tahjud ke.. hajat ke pas layan lagu neh..peghhh..memng jiwe mcm lempeng la...keyh..aku blah dulu..
lagu neh penah menang juara lagu 1991.. korang ade  keh kat dunia  masa tuh??? atau dh membesar ??....... kalau korang same umur nagn aku...umur aku baru 11 tahun....huhuhu....layan.. fahamkan makne keyh........ masyukk woooooooo.. da... g layan nota nak exam...kalau soalan exam pasal lagu rock memng aku boleh score A++ see??? aku bole cari bahan lg  hahahahaha..sebb jiwe karat telah coming back...welcome to 80an semula.... nak jumpe rakan sebaya pas neh...suasana tuae semula.. hahahaha....selama 3 tahun neh dok hidup ngan orng tahun90 an... ahaha dahh..dahh g balik tahun ko..lempang kang........



No comments:

Post a Comment