Tuesday 31 January 2012

ALLAH MAHA KUASA


Hari ni aku tgok cerita HAFALAN SHALAT DELISA… baru aku tahu erti sayang …sayang  mak, abah kerana ALLAH,...citer indon ni kadang ada merepek ada meraban…tp aku layan yng boleh masuk jiwa kalbu aku mcm…DI BAWAH LINDUNGAN KAABAH, AYAT2 CINTA, KETIKA CINTA BERTASBIH.. Jiwa aku Judah menerima yg berkaitan dengan iman, isalm dan taqwa… aku mudah hiba dgn kekuasaan ALLAH…x kisah pd orng lain tp aku yg jahil agama ni perlu pemangkin ni tuk menyedarkan aku… bahawa semua ini ALLAH bg pinjam…
Malam td aku tido awal…tp kul 3 pg aku terjaga aku… terus buat solat taubat…bnyak dosa aku yng sengaja dan tidak aku lakukan… malam td gak aku mimpi jiran aku pakcik Rashid yg sakit yg membuat pembedahan di kepala senyum kat aku…dan aku balas senyuman dia… tp td kt fb aku adik aku post yg dia dah meninggal dunia… aku memang jarang jumpa arwah tp sesekali jumpa dia memang tegur aku..anak2 dia kawan adik aku…dak ijan ngan adik aku angah, dak einn ngan adik aku each n yg last wani tu kwan ngan adik aku uja…….
YA ALLAH…aku call mak n adik aku citer yg aku mimpi…tp mak aku ckp masa waktu tu dia tgah sakit tenat dan dihantar ke hospital kul 3 pg…amazing kan????? Ciptaan ALLAH, aku x tahu kenapa aku mimpi arwah tp mungkin dia jiran aku…atau sebelum aku balik aritu aku ada tgok dia… aku sedih..sebak..sbb bapak n mak aku pun ntah bila…n yg pnting aku pun x tahu bila akan pergi..tabah ke aku nanti…?? YA ALLAH bantulah aku menghadapi apa juga yg kau berikan  kepada hambamu……aku selalu bersyukur apa aku dapat..dalam citer ni kata jgan iri hati apa yg orng lain miliki..aku amik kata tu tuk aku bangun dalam hidup…bayangkan lah dalam usia pengajian aku 3 tahun ni..kereta estima aku bukan jd milik aku, kereta livina bukan milik aku..semua pinjaman sekejap cuma oleh ALLAH supaya aku kifarah dosa dan sucuikan harta.
Untuk mak yah, kak zura, zeli, ijan, wan, roy, eeein ngan wani..semoga kalian tabah..kerana semua akan berkumpul disana…aku, juga hamba ntah bila…tp biarlah aku sempat menjaga mak, abah, adik2 , menunaikan tanggungjawab, member kesenangan, kebahagian tuk kalian..YA ALLAH sempatkan la waktu itu pd ku…
Tuk arwah pakcik Rashid..Al-fatihah….semoga acik ditempatkan dlm golongan org2 beriman.. acik maaf x dapt jumpa acik.. cuti baru2 ni perjumpaan kita yg terakhir sebagai anak haya dapat melihat acik dari jauh…orng doakan acik semoga berbahagia di alam sana….

No comments:

Post a Comment